Who Owns The TV Networks? By Eustace Mullins

WHO OWNS THE TV NETWORKS?

Exclusive Report by Eustace Mullins

Many observers have noticed the striking similarity of the programs offered to the public by the three
"independent” television networks. For the first time, we present a detailed study of the directors of the three
networks, revealing their interlocking banking and industrial connections, indicating that, instead of three
major networks, we actually have only one.

NBC, a subsidiary of RCA, has the following directors:

John Brademas, president of New York University, chairman of the Federal Reserve Bank of New York
(which dominates the other Federal Reserve Banks by its control of the money market), and director of the
Rockefeller Foundation. Brademas has received the George Peabody Award (George Peabody established
the Peabody Educational Fund which later became the Rockefeller Foundation), and he was named
Humanist of the Year in 1978.

Cecily B. Selby, born in London England, national director of the Girl Scouts, director of Avon Products and
Loehmann's, a dress firm. She is married to James Coles, president of Bowdoin College since 1952.

Peter G. Peterson, former head of Kuhn, Loeb Co., and ex-Secretary of Commerce.

Robert Cizik, chairman of Cooper Industries (sales of $1.5 billion), and director of RCA and First City
Bancorp. First City was identified in Congressional testimony as one of the three Rothschild banks in the
United States.

Thomas O. Paine, president of Northrup Co., a large defense contractor. Paine is a director of the influential
Institute of Strategic Studies in London, director of the Institute of Metals, London, American Ordnance
Assn., and many other professional munitions associations.

Donald Smiley, chairman R.H. Macy Co. since 1945; he is also a director of Metropolitan Life and U.S.
Steel, known as Morgan-controlled firms, and director of Ralston-Purina Co., and Irving Trust.

David C. Jones, president of Consolidated Contractors, director of U.S. Steel, Kemper Insurance Co.
Thornton Bradshaw, chairman of RCA, director of Champion Paper Co., Atlantic Richfield Oil Co.,
Rockefeller Brothers Fund, and the Aspen Institute of Humanistic Studies.

Although not listed as a director of NBC, Andrew Sigler is a director of its parent company, RCA. Sigler is
chairman of Champion Paper Co., and director of General Electric, Bristol Myers, and Cabot Corp. (which
traditionally has had heavy CIA involvement).

Thus we find that NBC has many Rothschild and J.P. Morgan connections among its directors, who include
the chairman of the key to our monetary control, the Federal Reserve Bank of New York and other directors
associated with such Rothschild operations as Kuhn, Loeb Co., First City Bancorp, and the Institute of
Strategic Studies in London.

ABC-TV includes among its directors not one, but two, directors of J.P. Morgan Co.: Ray Adam, director of
Metropolitan Life, Cities Service, Morgan Guaranty Trust, and chairman of the $2 billion NL Industries a
petroleum field service concern; and Frank Cary, chairman of IBM, director of Merck, J.P. Morgan Co.,
Morgan Guaranty Trust, and Merck Drugs. Chairman of ABC is Leonard Goldenson who is a director of
Allied Stores, and the Advertising Council, and Bankers Trust. Other directors are Donald C. Cook, general
partner of Lazard Freres banking house, director of General Dynamics, and Amerada Hess; Leon Hess,
chairman of Amerada Hess; John T. Connor, of the Kuhn Loeb law firm, Cravath, Swaine & Moore, who was
former Asst. Secretary of the Navy, president of Merck Drugs, U.S. Secretary of Commerce 1965-67,
chairman of Allied Chemical from 1969-79, director Chase Manhattan Bank, General Motors, Warner
Lambert, and chairman of J. Henry Schroder Bank, and Schroders Inc. of London; Jack Hausman, vice
chairman of Belden-Heminway, a large goods manufacturer which was founded by Samuel Hausman of
Austria; Thomas M. Macioce, chairman of Allied Stores, director of Penn Central and Manufacturers
Hanover Trust, one of the Rothschild banks in the United States; George P. Jenkins, chairman of
Metropolitan Life (a J.P. Morgan firm), director of Citibank, which has many Rothschild connections, St.
Regis Paper, Bethlehem Steel, and W.R. Grace Co.; Martin J. Schwab, chairman of United Manufacturers,
and director of Manufacturers Hanover, a Rothschild bank; Norma T. Pace, who is also director of Sears
Roebuck, Sperry, 3M and Vulcan; Alan Greenspan, consultant to the Federal Reserve Board, director of
J.P. Morgan, Morgan Guaranty Trust, Hoover Institution, Time and General Foods; Ulric Haynes Jr., director
of the Ford Foundation, Marine Midland Bank (which is owned by the Hong Kong Shanghai Bank), Cummins
Engine Co., and the Association of Black Ambassadors.



Who Owns The TV Networks? By Eustace Mullins

Thus we see many J.P. Morgan and Rothschild associations among the directors of ABC which was recently
purchased by Capital Cities Communications Co., whose chairman is Thomas S. Murphy. He is a director of
Texaco, whose most prominent director is Robert Roosa, senior partner of Brown Bros. Harriman, a firm
with close tics to the Bank of England. Roosa headed the "Roosa Brain Trust" at the Federal Reserve Bank
of New York which produced Paul Volcker. Roosa and David Rockefeller were credited with selecting
Volcker to be chairman of the Federal Reserve Board. John McKinley, chairman of Texaco, is director of
Manufacturers Hanover Bank and Manufacturers Hanover Trust, identified as Rothschild controlled in
Congressional testimony. Other directors of Texaco are the Earl of Granard; Willard C. Butcher, chairman of
Chase Manhattan Bank; and Thomas Aquinas Vanderslice, who is chairman of the electronics firm GTE,
and a former Fulbright Scholar who is now trustee of the Aspen Institute of Humanistic Studies.

Of the three major networks, CBS is the pillar of the "Establishment.” Its financial expansion for years was
directed by Brown Bros. Harriman, whose senior partner, Prescott Bush, was a longtime director of CBS.
(His son, George, is now Vice-President of the U.S.) When General Westmoreland sought to recover
damages from CBS for a vicious personal assault on his reputation, Westmoreland seemed certain to win a
stunning victory, until CBS brought in former CIA officials who testified that Westmoreland's claims had no
basis. George Bush was formerly head of the CIA. Westmoreland surrendered, and withdrew his suit.

Ted Turner's expressed intention of buying control of CBS was applauded by millions of patriotic Americans,
who had endured its vicious assaults on decent Americans with no means of protest. However, Turner's
campaign was viewed in London as a direct attack on the power of the Bank of England and its American
subsidiary, Brown Bros. Harriman. Turner was finally deterred from his goal by a clever maneuver which
diverted him into purchasing MGM-United Artists, one of whose directors is Alexander Haig, former White
House intimate and Secretary of State, later chairman of United Technologies. Turner believed he was
buying MGM's extensive library of films for his WTBS channel, but the Wall Street Journal later chortled that
he had been tricked, and that most of the film library had been sold before he negotiated for MGM. To
finance his purchase of MGM-United Artists, Turner intended to borrow $1.5 billion through Drexel Burnham
Lambert, the American branch of Banque Bruxelles Lambert, the Belgian branch of the Rothschild
operations.

CBS is a $4.5 hillion a year operation, which banks through the Morgan Guaranty Trust Co. William S.
Paley, heir to a cigar fortune, has been chairman of CBS for many years. To those who do not know of
CBS's many CIA and British Intelligence connections, he is supposed to run it as a one-man operation.
Directors of CBS are:

e Harold Brown, who was Secretary of the Air Force from 1963-69, Secretary of Defense from 1977-

81, and is now executive director of the Trilateral Commission
e Roswell Gilpatric, who has been with the Kuhn Loeb law firm of Cravath Swaine and Moore since
1931, and served as director of the Federal Reserve Bank of New York from 1973-76

e Henry B. Schacht, chairman Cummins Engine Co., director of AT&T, Chase Manhattan Bank,
Council on Foreign Relations, Brookings Institution, and Committee for Economic Development
Michael C. Bergerac, chairman Revlon, director Manufacturers Hanover
James D. Wolfensohn, former head of J. Henry Schroder Bank
Franklon A. Thomas, head of the Ford Foundation
Walter Cronkite; Newton D. Minow, director of Rand Corp., Pan American, Foote Cone & Belding
Marietta Tree, director of Winston Churchill Foundation, Ditchley Foundation, U.S. Trust, and
Salomon Bros. She is a granddaughter of Endicott Peabody, founder of Groton, which trains
America's elite. She married Ronald Tree, a high official of British intelligence, and godson of
Marshall Field. She and her husband gave an ancestral estate, Ditchley Park, to the Ditchley
Foundation. Located near Cambridge, it was W. Averell Harriman's headquarters during World War
Il when he coordinated the partnership of Franklin D. Roosevelt and Winston Churchill, who
actively disliked and distrusted each other. They usually checked with Harriman before agreeing to
any action. The Ditchley Foundation serves as a conduit for instructions to many American groups
from the Tavistock Institute, an arm of the British Army Institute for Psychological Warfare. Marietta
Tree's career gave rise to the term "beautiful people,” to describe members of a glittering
international set that represented the operations of the World Order. She began working for Nelson
Rockefeller in 1942, and later served as Ambassador to the United Nations.

One victim of the CIA-British Intelligence operations at CBS was Roger Mudd, generally considered the
brightest star among television reporters. A direct descendant of Dr. Samuel Mudd, who spent years as a
political prisoner after the Civil War, Roger Mudd had a brilliant 19 year career at CBS, but was passed over
as successor to Walter Cronkite in favor of Dan Rather. The excuse was that he was not "vicious enough,"
but the real reason was that he had "sand-bagged his chances" (according to the Wall Street Journal), in
1980 when he conducted a revealing interview with Teddy Kennedy which destroyed Kennedy's chances of
being elected President.



Who Owns The TV Networks? By Eustace Mullins

Because of continuous Tavistock Institute - British Army Institute of Psychological Warfare control over the
major television networks in the United States, ABC, CBS, and NBC present many programs heavily slanted
in favor of psychiatry. They also emphasize the current "liberal" preoccupation with racial integration,
crippled persons (who represent less of a threat to the mewling parasites), sports programs, and jiggle
shows (also known in the trade as "t and a shows").

Although the three networks are supposedly in bloodthirsty competition with each other, viewing of the daily
evening news programs reveals that each of the competing networks shows exactly the same items of news
each evening, usually in the same order. Almost all of the "news" stories are propaganda items intended to
further current World Order goals. The only variations permitted in the iron control over network TV news is
the final item, which is a "human interest" story. It usually praises a child who has collected considerable
sums of money for UNICEF, or some other World Order operation.

For many months, the three "independent" networks have emphasized a hate campaign against South
Africa on their evening news presentations. One could hardly believe that they are attempting to "conquer"
South Africa for the World Order, because the Rothschilds and Oppenheimers won control of the rich South
African gold and diamond fields in the Boer War of 1899. Today, DeBeers, the diamond monopoly, is
operated by Oppenheimer and the Rothschilds, as is the gold mining, exemplified by their ownership of the
giant Anglo-American Corp. of South Africa, Ltd. Apparently, the parasites would like to exterminate the
Boer population of South Africa, which has lived there for three centuries, and replace it entirely with black
workers. Some observers might call this "genocide." Each evening, the three networks outdo each other in
their campaign of vilification of the white citizens of South Africa. The rioting and looting committed by the
blacks, as well as the vicious murders of their fellow blacks, are glossed over by the news reports as
inevitable results of "white oppression." As usual, there is a more immediate benefit gained from this
continuous propaganda barrage. The Rothschilds have profited enormously from currency speculations in
the rand, i.e. the South African dollar. In a few months, they were able to drive the rand down from a value of
$1.35, to thirty-five cents, selling short all the way. On September 2, 1985, they ran it back up to a full ten
cents, from thirty-five to forty-five cents. his might seem small change to non-investors, but it has paid off
handsomely for the speculators. The fact that the network hate campaign continues unabated suggests that
there is still plenty of money to be made in the rand.

On July 31, 1985, the Chase Manhattan Bank announced it would not renew any loans to South Africa.
Businessweek, Aug. 12, 1985, reported that this threw South African business into a panic. The bankers
then demanded that South Africa give blacks the vote. Gavin Relly, chairman of the giant Oppenheimer-
Rothschild conglomerate, Anglo-American Carp., tried to force Botha's government to acceded to these
demands. Botha refused. Relly then went to Zambia to negotiate with the Communist-dominated African
National Congress, preparatory to turning South Africa over to them.

The similarity of the major networks evening "news" programs has given rise to a report that, each day, a list
of ten or twelve "acceptable"” news stories is prepared by British Intelligence in London for the networks,
teletyped to Washington, where the CIA routinely approves it, and then delivered to the networks. The
"selectivity" of the broadcasters has never been in doubt. Edith Efron, in "The News Twisters,” (Manor
Books, N.Y., 1972) cites TV Guide's interview with David Brinkley, April 11, 1964, with Brinkley's declaration
that "News is what | say it is. It's something worth knowing by my standards.” This was merely vainglorious
boasting on Brinkley's part, as he merely reads the news stories previously selected for him. Efron
concludes this important book, which was refused by all the major New York publishers, as follows:

e The networks actively slanted their opinion coverage against U.S. policy on the Vietnam war.

e The networks actively slanted their opinion coverage in favor of the black militants and against U.S.
policy on the Vietnam war.

e The networks largely avoided the issue of violent radicals.

e The networks actively favored the Democratic candidate, Hubert Humphrey, for President over his
Republican opponent, Richard Nixon.

Efron could not foresee in 1972 that, having lost the election to Nixon, the networks would engage in a
successful bid to negate the election and drive him from the White House through their trumped up
"Watergate" campaign.

It seems incredible that there are literally thousands of interesting and vital news items from all over the
world available to the networks' evening "news" programs, and yet they are restricted to the ten or twelve
stories approved by London. The American public has known for years that something was amiss. As cable
programs became available, there were mass defections from the networks propaganda vehicles. Some



Who Owns The TV Networks? By Eustace Mullins

authorities report that the three networks have lost 40% of their viewing audience, although they are
desperately trying to conceal this. If forced to revise their advertising rates according to their actual viewing
audience, they would be technically bankrupt, as their revenues would not cover operating expenses.
Television is a medium of light. It is a reflection upon all of us that we have allowed it to be taken over by the
forces of darkness. What has been taken from us can be regained. Taxation is the medium by which the
parasites maintain economic control over us because we refuse to admit the obvious fact that "TAXATION
IS THE PRICE WE PAY FOR IRRESPONSIBILITY."

We advise Americans to go to the United States Attorney and ask for an investigation of Criminal
Syndicalism. We have exposed in great detail the interlocking Rockefeller Foundation, Ford Foundation and
Federal Reserve control of television and the goals of the World Order which they espouse. There are
adequate laws on the books which forbid all of these activities. Corpus Juris Secundum 46, Insurrection and
Sedition, sec. 461c, "Sabotage and syndicalism aiming to abolish the present political and social system,
including direct action and sabotage." Corpus Juris Secundum 46:462b, "Statutes against criminal
syndicalism apply to corporations as well as to individuals organizing or belonging to criminal syndicalist
society; evidence of the character and activities of other organizations in which the accused is a member or
is affiliated is admissible.” This means that any of the networks presenting a program inimical to the interests
of the American nation, and socking to change its character to that of a "1984" style dictatorship, can be
charged under the law of the United States.

Corpus Juris Secundum 22A identifies Criminal Syndicalism: "In a prosecution for being a member of an
organization which teaches and abets criminal syndicalism, evidences of crimes committed by past or
present members of the organization in their capacity as members is admissible to show its character,"
People v. LaRue, 216 P 627 CA 276. This means that you can introduce into a charge of criminal
syndicalism any information about activities of any organization with which any director of any television
corporation is involved.



	 
	Exclusive Report by Eustace Mullins 

